გამოკითხვა
ხმის მიცემა
დეა უძილაური
კლასის დამრიგებლები განათლების სამინისტროს მიერ სკოლებში შეტანილ კლასის დამრიგებლის სამუშაო ჟურნალებს აპროტესტებენ. დამრიგებელთა ნაწილი მიიჩნევს, რომ ჟურნალებზე მუშაობისას არ იქნა გათვალისწინებული კლასის დამრიგებელთა მოსაზრებები და მათთვის ფაქტობრივად, შეუსრულებელი მისია იქნა დაკისრებული. 60 გვერდიანი ჟურნალში დამრიგებელმა უნდა ჩამოაყალიბოს სადამრიგებლო პროგრამა, კლასთან მუშაობის პრიორიტეტები, სასწავლო-აღმზრდელობითი პროცესის უმთავრესი მიმართულებები, მოსწავლეთა საანკეტო მონაცემები, ინფორმაცია მოსწავლეთა დასჯისა და წახალისების შესახებ, მოსწავლეთა მიღწევების შედარება, მშობლებთან საგანგებო შეხვედრების აღირცხვა მოსწავლეთა პედაგოგიურ ფსიქოლოგიური დახასიათება, პედაგოგთა კონსილიუმი, მშობელთა კრებები და ა.შ. იმ პირობით, რომ სტატიაში მის ვინაობას არ გავამხელდით, ერთ-ერთი სკოლის კლასის დამრიგებელი მოკლე კომენტარზე დაგვთანხმდა.
წინა ხელისუფლებიდან მოყოლებული, სასკოლო პორტფოლიოებით ყოველთვის დიდი ფული კეთდებოდა. ვვარაუდობ, რომ ახლაც იგივე ხდება. ვიღაცა ამ ჟურნალებით ფული აკეთებს, ჩვენ კი გვაიძულებენ 60 ლარიანი დანამატისთვის ეს სისულელე ვწეროთ. რომელი პედაგოგების კონსილიუმებზე და ოჯახებში ვიზიტებზე გვესაუბრებიან? ჩემი ხელფასის პატრონმა ოცდაათ ბავშვთან სახლში როგორ უნდა ვიარო? ჩემს სადამრიგებლო კლასში რამდენიმე მოსწავლე ქალაქის გარეუბნიდან დადის. იქ ვიზიტებს ჩემი მთელი თვის ხელფასი არ ეყოფა და ესეც რომ არ იყოს, ვინ გვეპატიჟება მოდითო და ვის უხარია სახლში დამრიგებლის სიარული? საინტერესია, ფიქრობდა თუ არა ასეთ „ნიუანსებზე“ განათლების სამინისტრო,როცა ეს ჟურნალები სკოლებში შემოჰქონდა? წარმოიდგინეთ, დამრიგებელმა, რომელსაც ისედაც ათასი მოვალეობა აქვს დაკისრებული, ჟურნალში უნდა შეიტანოს დირექტორის რეკომენდაცია და ანგარიში, ფსიქოლოგის რეკომენდაცია, 30 და მეტი მოსწავლის ცალ-ცალკე დახასიათება, მშობელთა კრების ოქმები, ბავშვების კრების ოქმები, დამრიგებლის საათი და ა.შ. თან ეს ყველაფერი როგორაა გაკეთებული იცით? მოსწავლეთა მიღწევების შედარება სემესტრების მიხედვითო და მერე პრობლემების გადაჭრის გზები, რომელიც თურმე ერთ სანტიმეტრიან კვადრატში უნდა ჩავატიოთ. ასეთი დავალება დამრიგებელს შეიძლება მაშინ მისცე, როცა კლასში 12 ბავშვი ჰყავს და 600-700 ლარიანი ხელფასი აქვს. 60 ლარიანი დანამატისთვის ასეთი კატორღული სამუშაოს შესრულება შეუძლებელია და ეს სამინისტრომაც კარგად იცის. ვფიქრობ, რომ არავის აქვს იმის ილუზია, რომ დამრიგებლები ამ დავალებას თავს გაართმევენ. უბრალოდ, იმის იმედით, რომ ყველაფერს შეგუებული მასწავლებლები მაინც არ გააპროტესტებდენ, ვიღაცამ ძალიან დიდი ფული გააკეთა. პირადად მე სადამრიგებლო კლასი რომ დავკარგო, ამის შევსებას არ ვაპირებ და დარწმუნებული ვარ, ასე უამრავი დამრიგებელი მოიქცევა.
ჟურნალში სქემატურად გამოხატულ სასწავლო-აღმზრდელობითი პროცესების უმთავრესი მიმართულებებსა და კლასთან მუშაობის პრიორიტეტებს, მოსწავლეთა საანკეტო მონაცემებისთვის განკუთვნილი გრაფები მოჰყვება. დამრიგებელმა უნდა აღწეროს მოსწავლეთაგან რამდენია ობოლი და მზრუნველობამოკლებული და რამდენი მრავალშვილიანი და იძულებით გადაადგილებულთა ოჯახების წევრი. რამდენს აქვს სუსტი ჯანმრთელობა და რა დიაგნოზი აქვს დასმული. არის თუ არა კლასში განსაკუთრებული ნიჭით დაჯილდოებული, პრობლემური და რისკ-ფაქტორის მქონე მოზარდი. გაკვეთილების ცხრილისა და მოსწავლეების აღრიცხვისთვის განკუთვნილი გრაფების შემდეგ მოდის მოსწავლეთა წახალისებისა და დასჯისთვის განკუთვნილი გვერდი. მოსწავლეთა თვითმმართველობების შესახებ ინფორმაციისთვის გამოყოფილი ადგილს სადამრიგებლო პროგრამისა და კლასის კრებები მოჰყვება. იმ იმედით, რომ ამ ყველაფრის შემდეგ დამრიგებელს საგაკვეთილო პროცესის მომზადებისა და გაკვეთიილების ჩატარების დრო, ძალა და ენერგია შერჩება, დამრიგებლის მიერ განსახორციელებელი აქტივობების ჩამონათვალს აქ დავასრულებთ.