ანი დარსალია "საქართველოს ,სადაც მუდმივად ვქადაგებთ დემოკრატიულ ღირებულებებს,თავისუფლებასა და თანასწორობას,ეს ყოველივე,რომ დაიცვას ,ამ ქვეყანას ჰყავს სახალხო დამცველი?! სადაა სახალხო დამცველი ,ბატონი უჩა ნანუაშვილი? ესმის ქვეყანაში რა ხდება? ვის ჩაგრავენ და რა მიზეზით? თუ ეს მიზეზი მაინცდამაინც ჰომოსექსულების უფლებებს უნდა შეეხებოდეს?! რადგან ჩვენი ფორმალური სახალხო დამცველი თვალებს იბრმავებს და ყურებს იხშობს ,გადავწყვიტე ,მე, როგორც რიგითმა მოქალაქემ შევასმინო ქვეყანაში მიმდინარე პროცესები. ამ რამდენიმე დღის წინ მართლმადიდებელ მამაოს მანქანა დაუმტვრიეს ,თუმცა არავინ არ დაინტერესებულა ვინ და რა მიზეზით ჩაიდინა ასეთი საქციელი. რამდენიმე კვირის უკან კი მართლმადიდებელი მოძრვარი ,მამა თეოდორე გაგნიძე ილიას უნივერსიტეტში არ შეუშვეს მიუხედავად იმისა,რომ ეს იყო სტუდენტების მოთხოვნა და არანაირი კონფესიური შინაარსი არ ჰქონია ამ შეხვედრას. მიჩნდება კითხვა , საქართველოს მთავარი უფლება დაცველი, ზემოთ ხსენებულ მაგალითებში ადამიანის უფლების შელახვას ვერ ხედავს? საქართველოში მხოლოდ დედათმავლებისა დამამთმავლების უფლებებია დასაცველი?! „თავისუფალმა თაობამ “ უკვე არაერთგზის მიმართა სახალხო დამცველსა და მის აპარატს ,მაგრამ მათგან სრული იგნორირებაა ჩვენ ყოველ განცხადებაზე , მინდა კვლავ მივმართო სახალხო დამცველს და ვუთხრა ნუ იქნება მიკორძოებული ,ადამიანთა ერთი ჯგუფის ,შეხედულებებისა თუ ინტერესების გამტარებელი,ვინაიდან „თავისუფალი თაობა“ ამგვარ ქმედებაზე თვალს არ დახუჭავს და ვაფრთხილებთ,აქციების სახით არ მიუბრუნდეს ბატონ ნანუაშვილს თავისი უსამართლო საქციელი."
არჩილ გამზარდია 'პუტინი საქართველოს მტერია, მაგრამ სახელმწიფოს ლიდერისთვის მსგავსი კვალიფიკაციის მიცემა პირდაპირი საშიშორების შემცველია საქართველოსთვისაც და ევროპისთვისაც, როგორც ჩვენი საერთო საზოგადოებისა. დემაგოგიურ შეკითხვაზე: "არის თუ არა პუტინი საქართველოს მტერი", სახელმწიფოს ერთ-ერთ მთავარ აღმასრულებელს რა პასუხი უნდა გაეცა? დამისახელეთ ერთი ევროპელი ლიდერი, რომელიც "მტრის" კვალიფიკაციას აძლევს ასე მარტივად. მტერს ვაგინებ მე, მათ შორის 24 საათი, მაგრამ ხვალ რომ პრემიერი გავხდე, ჩემი პასუხისმგებლობა მნიშვნელოვნად შეიცვლება. ისე... უკრაინის პრეზიდენტს თუ აქვს მიცემული კვალიფიკაცია "მტრის" , ან ბალტიისპირეთის ქვეყნების პრეზიდენტებს? და ა.შ. ? ვინმემ დამისახელოს'
მირიან ყარაულაშვილი - მე პირადად აწი ყოველ ცისმარე დღე დავუწყებ ძებნას იმ შესაძლებლობას, რომ დღეში ერთი სერიოზული პანჩური დავარტყა კულტურული მემკვიდრეობის სააგენტოს ე.წ. დირექტორს ვინმე ნიკოლოზ ანთიძეს! თუ დამიჭერენ-დამიჭირონ! სადაც წვრილია-იქ გაწყდეს!

გამოკითხვა

ვინ მიგაჩნიათ ფეხბურთის ფედერაციის პრეზიდენტის პოსტზე საუკეთესო კანდიდატურად?

ლევან კობიაშვილი მიხეილ ყაველაშვილი რევაზ არველაძე დომენტი სიჭინავა არც ერთი

ხმის მიცემა

„არსებობს ბევრად მარტივი გზა, ვიდრე 22 წლის ინსტიტუტის დემონტაჟი და მისი ანალოგის შექმნის მცდელობაა“

2018-02-01 12:59:07

მარიამ თოდაძე

ეროვნული უსაფრთხოების საკითხების კოორდინაციის მიზნით, შესაძლოა, დღის წესრიგში სპეციალური ორგანოს შექმნის საკითხი დადგეს - მას შემდეგ, რაც სახელმწიფო უსაფრთხოებისა და კრიზისების მართვის საბჭო გაუქმდა, ეროვნული უსაფრთხოების პოლიტიკის დაგეგმვის მაკოორდინირებელი ორგანოები არიან ეროვნული უშიშროების საბჭო და საქართველოს მთავრობა. კონსტიტუციის ახალი რედაქციის ამოქმედების შემდეგ კი ეროვნული უშიშროების საბჭოც უქმდება.

პარლამენტის თავდაცვისა და უშიშროების კომიტეტის თავმჯდომარის, ირაკლი სესიაშვილის აზრით, იმისათვის, რომ გადაწყვეტილების მომზადების პროცესი უფრო უკეთესი იყოს, საჭიროა ეროვნულ დონეზე ერთიანი ანალიტიკური ცენტრის ჩამოყალიბება.

ეროვნული უშიშროების საბჭოს მდივანი დავით რაქვიაშვილი თვლის, რომ უკვე მერამდენედ ვხედავთ მცდელობას, რომ გამოსწორდეს ის ზიანი, რომელიც კონსტიტუციურმა რეფორმამ მიაყენა კონსტიტუციის, პოლიტიკურ სისტემას და ეროვნული უსაფრთხოების არქიტექტურას.

„არსებობს ბევრად უფრო მარტივი გზა, ვიდრე 22 წლის ინსტიტუტის დემონტაჟი და მისი ანალოგის ხელახლა შექმნის მცდელობაა. უშიშროების საბჭო არის ზუსტად ის ორგანო, რომელზეც არის დაკისრებული პოლიტიკური თათბირის ფუნქციები, მის გარეშე ქვეყანაში ეროვნული უსაფრთხოების პოლიტიკა ვერ განისაზღვრება. მიგვაჩნია, რომ არსებობს შესაძლებლობა მისი მოდელის ადაპტირება მოხდეს იმ მმართველობითი მოდელის შესაბამისად, რომელიც იქნება მიღებული ახალი კონსტიტუციის ამოქმედების შემდეგ. ჩვენ ეს წინადადებები გაზიარებული გვაქვს პარლამენტთან. კომიტეტს კიდევ ერთხელ მივაწვდით ჩვენს მოსაზრებებს და ვიმედოვნებთ, რომ ამ თემაზე გაიმართება კონსულტაციები“, - განაცხადა რაქვიაშვილმა.

„საქართველოს ატლანტიკური საბჭოს“ გამგეობის თავმჯდომარე, დავით სიხარულიძე თვლის, რომ ქვეყანას არ აქვს არც ეროვნული უსაფრთხოების სტრატეგიული დოკუმენტი და არც მექანიზმი, რომელიც პასუხისმგებელი იქნება სტრატეგიულ დონეზე ეროვნული უსაფრთხოების პოლიტიკის შექმნაზე, მის კოორდინაციასა და აღსრულების ზედამხედველობაზე. დავით სიხარულიძე მიიჩნევს, რომ აღნიშნული ორგანოს შექმნა გარკვეულწილად დაგვიანებულია, თუმცა საჭირო. მისი შეფასებით, განსაკუთრებით პრობლემატურია პოლიტიკური ორგანო, რომელიც ეროვნული უსაფრთხოების პოლიტიკის დაგეგმვაზე, მის კოორდინირებაზე და ამ პოლიტიკის აღსრულების ზედამხედველობაზეა ორიენტირებული.

„რაც შეეხება ანალიტიკურ ცენტრს, ეს არის სამსახური თავისი არსით და ბუნებრივია, ის ვერ ჩაანაცვლებს პოლიტიკურ ორგანოს“,- აცხადებს სიხარულიძე.

მისივე შეფასებით, როდესაც ქვეყანას უამრავი გამოწვევები აქვს - ოკუპირებული ტერიტორიები, რთული უსაფრთხოების გარემო, სერიოზული საგარეო პოლიტიკური ამოცანები, როგორიცაა ნატო-ში ინტეგრაცია, აუცილებელია, ჰქონდეს კარგად ფუნქციონირებადი პოლიტიკური ორგანო, რომელიც გადაწყვეტილების მიიღებს და კრიზისებს მართავს და როგორც სიხარულიძე აღნიშნავს, ასეთი ორგანო დღეს საქართველოს საერთოდ არ გააჩნია.

ირაკლი სესიაშვილის აზრით, სწორედ იმისათვის, რომ გადაწყვეტილების მომზადების პროცესი უფრო უკეთესი იყოს, საჭიროა ერთიანი ანალიტიკური ცენტრის ჩამოყალიბება.

„ამ თემებთან დაკავშირებით კონსულტაციებს გავდივართ ჩვენს პარტნიორებთან და ექსპერტებთან. თუკი ანალიზის შემდგომ დავინახეთ იმის საჭიროება, რომ კოორდინაციის ან დაგეგმვის პროცესის უზრუნველსაყოფად აუცილებელია დამატებითი ორგანო ან სტრუქტურა, თავისთავად ცხადია, ჩვენ ამ ნაბიჯს გადავდგამთ“,- აცხადებს სესიაშვილი.

სესიაშვილის აზრით, აუცილებელია ქვეყანას ჰქონდეს ერთიანი ხედვა ყველა მიმართულებით - განსაკუთრებით, როცა საქმე თავდაცვას და უსაფრთხოებას ეხება.

„ამიტომ, საჭიროა ერთიანი საინფორმაციო ველი და ერთიანი სტრატეგიის შემუშავება. მთავრობას ეს შეუძლია. მთავრობა არის კოლეგიალური ორგანო და ის ყველა შესაბამის უწყებას ითავსებს. მთავრობას შეუძლია ეს მთავრობის ფარგლებში გააკეთოს, თუმცა, ჩემი აზრით, იმისათვის, რომ გადაწყვეტილების მომზადების პროცესი უფრო უკეთესი იყოს, საჭიროა ეროვნულ დონეზე ერთიანი ანალიტიკური ცენტრის ჩამოყალიბება, რომელიც არა მხოლოდ თავდაცვისა და უსაფრთხოების, არამედ სხვა მიმართულებითაც წარმოაჩენს ერთიან ხედვას, თუ როგორ უნდა მოახდინოს ქვეყანამ რეაგირება“, - აცხადებს სესიაშვილი.

როგორც დეპუტატი აღნიშნავს, ეს არ არის საკითხი, რაზეც გადაწყვეტილების მიღება აჩქარებულად შეიძლება.

„მუშაობა მიმდინარეობს და ანალიზი გვანახებს, რამდენად არის დღეს ამის გადაუდებელი აუცილებლობა“,- აღნიშნა ირაკლი სესიაშვილმა.

სხვა სიახლეები